ISO 9001 System Zarządzania Jakością

 

Zarządzanie jakością opisane w standardzie IS0 9001 jest podstawowym ( i najstarszym) systemem zarządzania stosowanym we wszelkiego rodzaju firmach. W zasadzie jest to  sposób na zarządzanie firmą czy jak kto woli narzędzie do zarządzania firmą.

 

Przywołując najprostszą definicję zarządzania można stwierdzić, że zarządzanie to  pomiar właściwie wybranych wielkości związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą i podejmowanie właściwych decyzji o w oparciu o wyniki tych pomiarów. Dla zarządzania jakością podstawową wielkością do pomiaru jest zadowolenie klientów

 

Priorytetem zarządzania jakością jest ciągły wzrost zadowolenie klienta.

 

Wymagania ISO 9001 składają się na swoiste narzędzie do realizacji tego priorytetu

 

Norma pomaga w osiąganiu większego zadowolenia klientów i lepszej motywacji pracowników, a także ułatwia ciągłe doskonalenie mechanizmów działania. Optymalizacja wszystkich zachodzących procesów poprzez efektywność i skuteczność podjętych działań- oto efekt zastosowania tego narzędzia

 

Certyfikowany, a więc nadzorowany  przez stronę zewnętrzną system zarządzania świadczy o dbałości o jakość i spełnieniu oczekiwań klienta.

 

Każda organizacja pracuje zgodnie z jakimś systemem zarządzania, co nie oznacza, że każda spełnia wymagania określone w normie ISO 9001.

 

ISO 9001: 2015 to norma międzynarodowa zawierająca wymagania dotyczące systemów zarządzania jakością. System ten ma zastosowanie w każdej organizacji, dowolnej branży i przy dowolnym rodzaju działalności. Jest to najbardziej uniwersalne i powszechnie stosowane narzędzie na świecie do zarządzania organizacją. Aktualnie ponad milion firm i organizacji w ponad 170 krajach poddało sie certyfikacji na zgodność z tym standardem. System ISO 9001:2008 jest popularny we wszelkiego rodzaju organizacjach usługowych takich jak: szpitale, kliniki i przychodnie zdrowia, instytucje samorządowe, czy organy administracji - starostwa, urzędy miast i gmin.

 

Seria norm ISO 9000

 

Seria norm ISO 9000 składa się z kilku elementów na podstawie których System Zarządzania Jakością może być wdrożony:

 

  • ISO 9000 - Systemy Zarządzania Jakością - Podstawy i terminologia. Przedstawienie pojęć systemów zarządzania i stosowanej terminologii.

 

  • ISO 9001 - Systemy Zarządzania Jakości - Wymagania. Stanowi zbiór zasad które należy spełnić aby dostosować działalność do wymagań normy i uzyskać certyfikat

 

  • ISO 9004 - Zarządzanie ukierunkowane na trwały sukces organizacyjny. Podejście wykorzystujące zarządzanie jakością. Nie podlega certyfikacji. Umożliwia organizacji osiąganie wyższego poziomu efektywności i skuteczności działań. Polecana w organizacji która odczuwa potrzebę zwiększonego rozwoju pro jakościowego

 

Norma ISO 9001:2015 opiera się na siedmiu zasadach zarządzania. Najwyższe kierownictwo powinno dbać o to, aby przestrzegano wszystkich zasad które przyczyniają się do doskonalenia funkcjonowania organizacji:

 

1. Orientacja na klienta

2. Przywództwo

3. Zaangażowanie ludzi

4. Podejście procesowe

5. Ciągłe doskonalenie

6. Podejmowanie decyzji na podstawie faktów

7. Wzajemne relacje z dostawcami

 

Korzyści z wdrożenia i certyfikacji ISO 9001

 

1. Uporządkowanie dokumentacji i usprawnienie procedur - to jest pierwszy zauważalny efekt wdrożenie systemu

zarządzania jakością. Zarządzanie dokumentacją i zapisami pozwoli skupić się na głównej działalności firmy.

 

2. Lepsza komunikacja wewnętrzna - pracownicy czują się bardziej zaangażowani w działalność firmy. Każdy ma

wpływa na zmiany, koncentracja na problemie w systemie działania organizacji.

 

3. Zwiększenie konkurencyjności - zespół auditorów Noble Cert to profesjonaliści z olbrzymim doświadczeniem zawodowym. Korzystacie Państw z najlepszej wiedzy i praktyk biznesowych co przełoży się na maksymalizację wykorzystania dostępnych zasobów.

 

4. Oszczędność środków finansowych- poprzez efektywność i skuteczność w działaniu jesteśmy w stanie zoptymalizować działalność firmy. Stosowane narzędzia - wizytacje audytorów Noble Cert, regularne audyty.

 



 

Jak uzyskać certyfikat wydany przez Noble Cert?

 

Pobierz z naszej strony Arkusz danych do certyfikacji, wprowadź dane i odeślij na

adres e-mail noble@noblecert.pl, a my po otrzymaniu wypełnionego arkusza skontaktujemy

się z Tobą i przygotujemy warunki certyfikacji lub zadzwoń do nas pod numer

+ 48 12 357 16 66,  chętnie odpowiemy na Twoje pytania.

 

Zawsze proponujemy niezobowiązujące spotkanie z ekspertem. Prosimy o wcześniejszy kontakt tak, aby zapobiec wydłużeniu się terminu spotkania. Spotkanie jest bezpłatne.

Nasi klienci

Nasi partnerzy