SA 8000 Odpowiedzialność społeczna

 

SA 8000 to międzynarodowy standard certyfikacji, który wspomaga przedsiębiorstwa w opracowywaniu, utrzymywaniu i stosowaniu społecznie dopuszczalnych praktyk w miejscu pracy.

 

Został on utworzony w roku 1989 przez organizację Social Accountability International (SAI) afiliowaną przy radzie Council on Economic Priorities i jest postrzegany jako najpowszechniej globalnie akceptowany standard miejsca pracy. Można go zastosować do dowolnej firmy, dowolnej wielkości na całym świecie.

 

Certyfikacja SA 8000 obejmuje takie kwestie, jak praca wymuszona i praca dzieci, BHP, wolność zrzeszania się i umowy zbiorowe, praktyki dyscyplinarne, godziny pracy, wynagrodzenie i systemy zarządzania.

 

Oprócz określania standardu miejsca pracy na całym świecie norma SA 8000 uwzględnia także istniejące umowy międzynarodowe, w tym konwencje Międzynarodowej Organizacji Pracy, Deklarację Praw Człowieka i Konwencję Narodów Zjednoczonych dotyczącą praw dziecka.

 

Uzyskanie certyfikacji z normą SA 8000 oznacza, że przedsiębiorstwo musi oprócz warunków, w których działają jego pracownicy, partnerzy i dostawcy, uwzględniać społeczne oddziaływanie swojej działalności. Taki audyt można przeprowadzić w przedsiębiorstwie o dowolnej wielkości i w dowolnym miejscu na świecie. Certyfikacja w zakresie standardu SA 8000 pozwoli rozwinąć i wzmocnić odpowiedzialność społeczną w działalności firmy. Współpraca z naszymi doświadczonymi audytorami w celu wdrożenia najbardziej na świecie rozpowszechnionego standardu środowiska pracy wskazuje na odpowiedzialność społeczną firmy podczas ubiegania się o kontrakty oraz rozwijania przedsiębiorstwa.

 

KORZYŚCI Z UZYSKANIA CERTYFIKACJI DLA STANDARDU SA 8000

 

  • Stanowi dowód zaangażowania firmy w kwestie odpowiedzialności społecznej i etycznego traktowania pracowników oraz zgodności z globalnymi standardami
  • Poprawia możliwości zarządzania łańcuchem dostaw i jego wydajność
  • Umożliwia zapewnienie zgodności ze standardami globalnymi oraz obniża ryzyko zaniedbań, upublicznienia i możliwych procesów sądowych
  • Wspiera wizerunek korporacji oraz buduje i umacnia lojalność pracowników, klientów i interesariuszy
  • Umożliwia zademonstrowanie odpowiedzialności społecznej podczas ubiegania się o międzynarodowe kontrakty lub lokalnego rozwoju w nowych kierunkach działalności biznesowej

 


 


 

Jak uzyskać certyfikat wydany przez Noble Cert?

 

Pobierz z naszej strony Arkusz danych do certyfikacji, wprowadź dane i odeślij na

adres e-mail: noble@noblecert.pl, a my po otrzymaniu wypełnionego arkusza skontaktujemy

się z Tobą i przygotujemy warunki certyfikacji lub zadzwoń do nas pod numer

+ 48 12 357 16 66,  chętnie odpowiemy na Twoje pytania.

 

Zawsze proponujemy niezobowiązujące spotkanie z ekspertem. Prosimy o wcześniejszy kontakt tak, aby zapobiec wydłużeniu się terminu spotkania. Spotkanie jest bezpłatne.

Nasi klienci

Nasi partnerzy