CEL SZKOLENIA
Przekazanie niezbędnej wiedzy umożliwiającej skuteczne i efektywne zarządzanie jakością w organizacji wg wymagań normy ISO 9001:2015.
Zapewnienie praktycznych umiejętności w zakresie projektowania i wdrażania procesów systemu zarządzania jakością oraz metod doskonalenia funkcjonowania organizacji w oparciu o nowoczesne narzędzia jakościowe.
Zapewnienie praktycznych umiejętności w zakresie zarządzania systemem powiązanych procesów z wykorzystaniem: analizy kontekstu wewnętrznego i zewnętrznego organizacji, oceny i planowania postępowania z ryzykiem, zintegrowanego systemu monitorowania i pomiaru procesów, auditu wewnętrznego oraz analizy przyczynowo-skutkowej prowadzącej do planowania działań doskonalących procesy systemu zarządzania.
ADRESACI SZKOLENIA
Najwyższe kierownictwo (Prezesi Zarządu / Właściciele), Dyrektorzy Operacyjni / Zarządzający, Pełnomocnicy ds. systemu zarządzania jakością, Właściciele procesów (Dyrektorzy / Kierownicy Działów), Auditorzy wewnętrzni systemu zarządzania jakością.
PROGRAM SZKOLENIA
Pierwszy dzień szkolenia
- Siedem zasad zarządzania jakością (orientacja na klienta, przywództwo, zaangażowanie ludzi, podejście procesowe, doskonalenie, podejmowanie decyzji na podstawie dowodów, zarządzanie relacjami) – budowanie świadomości organizacyjnej
- Rozdział 4 - Kontekst organizacji (analiza SWOT, identyfikacja stron zainteresowanych, podejście procesowe)
- Rozdział 5 - Przywództwo (orientacja na klienta, polityka jakości, nadawanie uprawnień i odpowiedzialności)
- Rozdział 6 - Planowanie (określanie celów jakości, ocena ryzyka, planowanie działań, zarządzanie zmianami)
- Rozdział 7 - Wsparcie (zarządzanie kompetencjami, zarządzanie wiedzą, budowanie świadomości organizacyjnej, zarządzanie infrastrukturą, zarządzanie udokumentowanymi informacjami).
- Podsumowanie pierwszego dnia szkolenia
Drugi dzień szkolenia
- Rozdział 8 - Działania operacyjne (planowanie działań, określanie wymagań klientów/wyrobów, projektowanie i rozwój, nadzór nad dostawcami zewnętrznymi, produkcja i dostarczanie usługi)
- Rozdział 9 - Ocena efektów działania (monitorowanie i pomiar procesów, audit wewnętrzny, przegląd zarządzania).
- Rozdział 10 - Doskonalenie (postępowanie z niezgodnościami, działania korygujące, doskonalenie).
- Zasady auditowania systemów zarządzania
- Cel, zakres, kryteria auditu wewnętrznego
- Programowanie procesu auditu wewnętrznego – spojrzenie systemowe
- Przygotowanie auditu wewnętrznego – opracowanie planów auditów i list kontrolnych
- Prowadzenie auditu wewnętrznego – zapisywanie dowodów z auditu, kwalifikowanie niezgodności, komunikacja w trakcie działań auditowych
- Dokumentowanie, komunikowanie wyników auditu wewnętrznego, ocena skuteczności wdrożenia działań korygujących – działania poauditowe
- Podsumowanie drugiego dnia szkolenia
Trzeci dzień szkolenia (praktyczne podejście do zarządzania – warsztat)
- Analiza kontekstu wewnętrznego i zewnętrznego z wykorzystaniem analizy SWOT
- Identyfikacja stron zainteresowanych – określanie wymagań i systemu ich monitorowania
- Określenie i wdrożenie Polityki jakości i celów jakości – orientacja na klienta
- Identyfikowanie, analiza i ocena ryzyka w kontekście szans i zagrożeń – orientacja na cel
- Projektowanie i wdrażanie procesów systemu zarządzania jakością – mapowanie procesów
- Projektowanie i wdrażanie systemu monitorowania i pomiaru procesów – detekcja zagrożeń
- Analiza przyczynowo - skutkowa (Wykres Ishikawy w korelacji z 5xWhy)
- Ocena skuteczności i efektywności systemu zarządzania jakością – przegląd zarządzania
- Podsumowanie szkolenia
FORMA SZKOLENIA
Szkolenie realizowane jest w formie wykładu, warsztatów oraz case study.
TRENER
Szkolenie prowadzi ekspert Noble Cert, konsultant i trener posiadający duże doświadczenie praktyczne.
Cena szkolenia obejmuje materiały szkoleniowe, certyfikat wydany przez jednostkę certyfikującą, przerwy kawowe oraz lunch.
Podane ceny są kwotami netto.
Ze względu na efektywność i użyteczność szkolenia dla jego uczestników liczba miejsc jest ograniczona.