Noble Cert » O Nas » Zasady etyki zawodowej
Zasady etyki zawodowej
Zasady etyki zawodowej
W celu zachowania bezstronności oraz przejrzystości postępowania w działaniach certyfikacyjnych, a także w samym procesie certyfikacyjnym, zobowiązujemy się do stosowania następujących zasad:
- wykonywania powierzonych zadań zgodnie z uregulowaniami systemu zarządzania oraz uzgodnionymi warunkami,
- rzetelnego informowania klientów o zasadach i kosztach certyfikacji oraz ich prawach i obowiązkach,
- ciągłego podnoszenia swoich kwalifikacji i doskonalenia warsztatu pracy,
- zgłaszania przypadków naruszenia obowiązujących zasad systemu zarządzania Noble Cert,
- nieprzyjmowania i niewręczania korzyści osobistych lub majątkowych (nie wolno przyjmować prezentów lub upominków z wyjątkiem materiałów promocyjnych i reklamowych),
- nieujawniania danych i informacji objętych tajemnicą Noble Cert,
- niepodejmowania działań na szkodę dobrego imienia Noble Cert jak również reputacji pracowników, klientów i konkurencji,
- niepodejmowania współpracy z innymi organizacjami w zakresie systemów zarządzania bez informowania Noble Cert,
- informowania Noble Cert o wszelkich występujących przypadkach konfliktu interesów,
- niewykorzystywania funkcji i uprawnień do uzyskania korzyści materialnych lub osobistych,
- unikania protegowania rodziny i znajomych oraz równe traktowanie wszystkich klientów,
- dbałości o bezpieczeństwo własne, współpracowników i klientów oraz o powierzone mienie,
- dbałości o bezpieczeństwo informacji uzyskanej lub tworzonej podczas realizacji zadań,
- nienarażania klientów i Noble Cert na niepotrzebne koszty,
- dbania o wizerunek Noble Cert jako wiarygodnego partnera biznesowego,
- wyrażania szacunku wobec współpracowników i klientów, niewywieranie presji na współpracowników,
szanowania przekonań i poglądów współpracowników oraz klientów, - dbania o porządek i środowisko w otoczeniu, w którym wykonywane są działania certyfikacyjne,
- dbania o zasoby do pokrycia zobowiązań oraz o przejrzystość operacji finansowych.