Zasady etyki zawodowej

Zasady etyki zawodowej

W celu zachowania bezstronności oraz przejrzystości postępowania w działaniach certyfikacyjnych, a także w samym procesie certyfikacyjnym, zobowiązujemy się do stosowania następujących zasad:

  • wykonywania powierzonych zadań zgodnie z uregulowaniami systemu zarządzania oraz uzgodnionymi warunkami,
  • rzetelnego informowania klientów o zasadach i kosztach certyfikacji oraz ich prawach i obowiązkach,
  • ciągłego podnoszenia swoich kwalifikacji i doskonalenia warsztatu pracy,
  • zgłaszania przypadków naruszenia obowiązujących zasad systemu zarządzania Noble Cert,
  • nieprzyjmowania i niewręczania korzyści osobistych lub majątkowych (nie wolno przyjmować prezentów lub upominków z wyjątkiem materiałów promocyjnych i reklamowych),
  • nieujawniania danych i informacji objętych tajemnicą Noble Cert,
  • niepodejmowania działań na szkodę dobrego imienia Noble Cert jak również reputacji pracowników, klientów i konkurencji,
  • niepodejmowania współpracy z innymi organizacjami w zakresie systemów zarządzania bez informowania Noble Cert,
  • informowania Noble Cert o wszelkich występujących przypadkach konfliktu interesów,
  • niewykorzystywania funkcji i uprawnień do uzyskania korzyści materialnych lub osobistych,
  • unikania protegowania rodziny i znajomych oraz równe traktowanie wszystkich klientów,
  • dbałości o bezpieczeństwo własne, współpracowników i klientów oraz o powierzone mienie,
  • dbałości o bezpieczeństwo informacji uzyskanej lub tworzonej podczas realizacji zadań,
  • nienarażania klientów i Noble Cert na niepotrzebne koszty,
  • dbania o wizerunek Noble Cert jako wiarygodnego partnera biznesowego,
  • wyrażania szacunku wobec współpracowników i klientów, niewywieranie presji na współpracowników,
    szanowania przekonań i poglądów współpracowników oraz klientów,
  • dbania o porządek i środowisko w otoczeniu, w którym wykonywane są działania certyfikacyjne,
  • dbania o zasoby do pokrycia zobowiązań oraz o przejrzystość operacji finansowych.