Proces produkcji i dystrybucji kosmetyków

Kontrola jakości procesu wytwarzania kosmetyków

Zapoznanie uczestników szkolenia z zasadami poprawnego przeprowadzania kontroli jakości wytwarzania kosmetyków.
  • Funkcjonowanie laboratorium kontroli jakości (zasady, metody badań, kryteria akceptowalności, wyniki, oznakowanie odczynników surowców, pobór i przechowywanie próbek).
  • Badania kosmetyków.
  • Raport bezpieczeństwa.

Oznakowania i deklaracje marketingowe produktów kosmetycznych

Zapoznanie uczestników szkolenia z aktualnym sposobami oznakowania i deklaracjami marketingowymi produktów kosmetycznych, stosowanymi w celu potwierdzenia bezpieczeństwa produktu.

  • Wymagania prawne.
  • Niezbędne elementy oznakowania.
  • Oznakowanie towarów paczkowanych.
  • Oznakowanie produktów ochrony przeciwsłonecznej..
  • Oznakowanie produktów aerozolowych.
  • Deklaracje marketingowe oraz kryteria dotyczące uzasadniania oświadczeń stosowanych w związku z produktami kosmetycznymi.

Nanomateriały w kosmetykach

Zapoznanie uczestników szkolenia z wybranymi zagadnieniami z obszaru nanotechnologii i wprowadzania nanomateriałów do kosmetyków w celu polepszenia właściwości produktów i zmniejszenia ich negatywnego wpływu na środowisko oraz zdrowie konsumenta.
  • Definicja nanomateriału – właściwości, klasyfikacja nanomateriałów oraz ich wprowadzanie do kosmetyków.
  • Oznakowanie produktów kosmetycznych zawierających nanomateriały w składzie.
  • Rodzaje nanomateriałów stosowanych w kosmetykach.
  • Rejestracja nanomateriałów CPNP.

Kolor/barwniki I pigmenty w kosmetykach kolorowych

Zapoznanie uczestników szkolenia z wymaganiami w zakresie nadzoru nad stosowanymi kolorami, barwnikami i pigmentami w kosmetykach kolorowych
  • Obowiązujące regulacje.
  • Podstawy widzenia barwnego i koloru.
  • Najczęściej stosowane formy kosmetyczne w kosmetykach kolorowych.
  • Podział i charakterystyka barwników.
  • Podział, charakterystyka i najczęstsze zastosowanie pigmentów.
  • Laki, pigmenty perłowe.

Reklamacje, zwroty i wycofanie z rynku

  • Reklamacje dotyczące wyrobu gotowego.
  • Wycofanie wyrobu gotowego z rynku.
  • Sprzedaż kosmetyków.
  • Wyroby gotowe – wysyłka i zwroty.
  • Wycofania z rynku.
  • Rola pełnomocnika.
  • Działania niepożądane – zgłaszanie ciężkich działań niepożądanych.