Noble Cert » Szkolenia » System zarządzania jakością
System zarządzania jakością według ISO 9001
→ 9001
Wymagania normy ISO 9001
Przedstawienie procesu wdrażania, utrzymania oraz ciągłego doskonalenia systemu według wymagań ISO 9001.
- Istota i cele zmian w normie ISO 9001
- Analiza SWOT, identyfikacja stron zainteresowanych, podejście procesowe
- Przywództwo i planowanie – orientacja na klienta, polityka jakości, nadawanie uprawnień, określanie celów jakości, ocena ryzyka
- Zarządzanie kompetencjami, zarządzanie infrastrukturą i udokumentowanymi informacjami
- Działania operacyjne – planowanie działań, określanie wymagań, projektowanie i rozwój, nadzór nad dostawcami zewnętrznymi, produkcja i dostarczanie usługi
- Ocena efektów działania – monitorowanie i pomiar procesów, audyt wewnętrzny, przegląd zarządzania
→ 9001
Zarządzanie ryzykiem wg ISO 9001
Zdobycie praktycznych umiejętności w zakresie integracji wybranych metod zarządzania ryzykiem z wymaganiami systemu zarządzania jakością według normy ISO 9001.
- Prezentacja metod wykorzystywanych do zarządzania ryzykiem
(poziom strategiczny i operacyjny) - Praktyczne wskazówki ukierunkowujące na efektywne wykorzystanie narzędzi do identyfikacji, analizy i ewaluacji ryzyka
- Metody postępowania z ryzykiem – planowanie działań doskonalących ukierunkowanych na ograniczanie zagrożeń/wykorzystywanie szans przez firmę
→ 9001
Pełnomocnik ds. ISO 9001
Zdobycie praktycznych umiejętności w zakresie projektowania i wdrażania procesów systemu zarządzania jakością oraz metod doskonalenia funkcjonowania organizacji. Zapewnienie praktycznych umiejętności w zakresie zarządzania systemem powiązanych procesów.
- Omówienie siedmiu zasad zarządzania jakością
- Przebieg audytu wewnętrznego na podstawie wymagań określonych w normie ISO 19011
- Metody zarządzania systemem z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi jakościowych
- Warsztaty poświęcone analizie kontekstu wewnętrznego i zewnętrznego organizacji, ocenie ryzyka ustalonych celów jakości, planowaniu i prowadzeniu audytu wewnętrznego oraz prowadzeniu analiz przyczynowo – skutkowych
- Zaprojektowanie Polityki i celów jakości w oparciu o analizę SWOT, przeprowadzenie analizy ryzyka oraz opracowanie systemu monitorowania i pomiaru systemu zarządzania jakością.
→ 9001
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z: zasadami prowadzenia audytów wewnętrznych, dokumentowaniem przeprowadzonych audytów, inicjowaniem działań korygujących.
- Przypomnienie uczestnikom szkolenia wymagań normy ISO 9001: 2015.
- Definicje audytu.
- Cele audytu.
- Pojęcia związane z audytem.
- Rodzaje audytów.
- Cechy, którymi powinien charakteryzować się audytor.
- Planowanie audytów wewnętrznych.
- Omówienie sposobów realizacji audytów wewnętrznych:
- inicjowanie audytów,
- przeprowadzenie przeglądu dokumentów,
- prowadzenie działań audytowych
- przygotowanie dokumentacji audytowej,
- przeprowadzenie działań poaudytowych.
→ 9001
Szkolenie przeznaczone jest przede wszystkim dla kierownictwa wyższego i średniego szczebla oraz osób odpowiedzialnych za wdrożenie i certyfikowanie systemu zarządzania jakością wg ISO 9001. Jest ono również kluczowym szkoleniem dla osób planujących rozpocząć karierę audytora wiodącego w jednostce certyfikującej.
- Audyty pierwszej, drugiej i trzeciej strony – wyjaśnienie, różnice, podobieństwa.
- Cele, zakres, kryteria i zasoby audytu (wg PN-EN ISO 19011:2018).
- Role i odpowiedzialności w procesie audytu; poufność (wg PN-EN ISO 19011:2018 i PN-EN ISO/IEC 17021-1:2015).
- Przebieg i dokumentowanie audytu (wg ISO PN-EN 19011:2018 i PN- EN ISO/IEC 17021-1:2015).
- Systemy zarządzania jakością zgodnie z wymaganiami ISO 9001:2015: cele SZJ i ich wykorzystanie dla biznesu, terminologia wg PN-EN ISO 9000:2015, pętla PDCA (Plan-Do-Check-ACT), podejście procesowe, kontekst SZJ, dokumentacja SZJ.
- Praktyki audytowe: rola audytora, przegląd dokumentacji, planowanie audytu, dokumenty robocze, spotkanie otwierające, etap zbierania dowodów audytowych, audytowanie najwyższego kierownictwa i kontekstu organizacji, gromadzenie dowodów audytowych, audytowanie procesów, ocena spostrzeżeń audytowych, Confidentia l niezgodności, spotkanie zamykające, raport z audytu i działania poaudytowe. – praca warsztatowa.
- Certyfikacja i akredytacja (wybrane wymagania PN-EN ISO/IEC 17021-1:2015) – rozróżnienie pojęć, zasady.
- Zachowanie audytora: postawa, mowa ciała, zachowania werbalne, postępowanie w sytuacjach konfliktowych.
- Prowadzenie rozmów podczas audytu: pytania audytowe i techniki prowadzenia rozmów, podstawy psychologii audytu.
- Egzamin