System zarządzania jakością według ISO 9001
→ 9001
Wymagania normy ISO 9001
Przedstawienie procesu wdrażania, utrzymania oraz ciągłego doskonalenia systemu według wymagań ISO 9001.
- Istota i cele zmian w normie ISO 9001
- Analiza SWOT, identyfikacja stron zainteresowanych, podejście procesowe
- Przywództwo i planowanie – orientacja na klienta, polityka jakości, nadawanie uprawnień, określanie celów jakości, ocena ryzyka
- Zarządzanie kompetencjami, zarządzanie infrastrukturą i udokumentowanymi informacjami
- Działania operacyjne – planowanie działań, określanie wymagań, projektowanie i rozwój, nadzór nad dostawcami zewnętrznymi, produkcja i dostarczanie usługi
- Ocena efektów działania – monitorowanie i pomiar procesów, audit wewnętrzny, przegląd zarządzania
→ 9001
Zarządzanie ryzykiem wg ISO 9001
Zdobycie praktycznych umiejętności w zakresie integracji wybranych metod zarządzania ryzykiem z wymaganiami systemu zarządzania jakością według normy ISO 9001.
- Prezentacja metod wykorzystywanych do zarządzania ryzykiem
(poziom strategiczny i operacyjny) - Praktyczne wskazówki ukierunkowujące na efektywne wykorzystanie narzędzi do identyfikacji, analizy i ewaluacji ryzyka
- Metody postępowania z ryzykiem – planowanie działań doskonalących ukierunkowanych na ograniczanie zagrożeń/wykorzystywanie szans przez firmę
→ 9001
Pełnomocnik ds. ISO 9001
Zdobycie praktycznych umiejętności w zakresie projektowania i wdrażania procesów systemu zarządzania jakością oraz metod doskonalenia funkcjonowania organizacji. Zapewnienie praktycznych umiejętności w zakresie zarządzania systemem powiązanych procesów.
- Omówienie siedmiu zasad zarządzania jakością
- Przebieg auditu wewnętrznego na podstawie wymagań określonych w normie ISO 19011
- Metody zarządzania systemem z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi jakościowych
- Warsztaty poświęcone analizie kontekstu wewnętrznego i zewnętrznego organizacji, ocenie ryzyka ustalonych celów jakości, planowaniu i prowadzeniu auditu wewnętrznego oraz prowadzeniu analiz przyczynowo – skutkowych
- Zaprojektowanie Polityki i celów jakości w oparciu o analizę SWOT, przeprowadzenie analizy ryzyka oraz opracowanie systemu monitorowania i pomiaru systemu zarządzania jakością.
→ 9001
Auditor wewnętrzny ISO 9001
Zdobycie praktycznych umiejętności w zakresie przygotowania auditu oraz skutecznej komunikacji werbalnej i niewerbalnej w trakcie jego prowadzenia.
W trakcie prowadzonych warsztatów uczestnicy przygotowują plan auditu, opracują listy kontrolne formułując pytania auditowe oraz identyfikują i kwalifikują niezgodności w oparciu o opisy sytuacji auditowych.
- Omówienia siedmiu zasad zarządzania jakością.
- Omówienie poszczególnych rozdziałów normy ISO 9001 ze szczególnym uwzględnieniem identyfikowania dowodów auditowych dla każdego wymagania normy
- Omówienie etapów procesu auditu wewnętrznego w oparciu o wymagania określone w normie ISO 19011