System zarządzania jakością według ISO 9001

9001

Wymagania normy ISO 9001

Przedstawienie procesu wdrażania, utrzymania oraz ciągłego doskonalenia systemu według wymagań ISO 9001.
  • Istota i cele zmian w normie ISO 9001
  • Analiza SWOT, identyfikacja stron zainteresowanych, podejście procesowe
  • Przywództwo i planowanie – orientacja na klienta, polityka jakości, nadawanie uprawnień, określanie celów jakości, ocena ryzyka
  • Zarządzanie kompetencjami, zarządzanie infrastrukturą i udokumentowanymi informacjami
  • Działania operacyjne – planowanie działań, określanie wymagań, projektowanie i rozwój, nadzór nad dostawcami zewnętrznymi, produkcja i dostarczanie usługi
  • Ocena efektów działania – monitorowanie i pomiar procesów, audyt wewnętrzny, przegląd zarządzania

9001

Zarządzanie ryzykiem wg ISO 9001

Zdobycie praktycznych umiejętności w zakresie integracji wybranych metod zarządzania ryzykiem z wymaganiami systemu zarządzania jakością według normy ISO 9001.

  • Prezentacja metod wykorzystywanych do zarządzania ryzykiem
    (poziom strategiczny i operacyjny)
  • Praktyczne wskazówki ukierunkowujące na efektywne wykorzystanie narzędzi do identyfikacji, analizy i ewaluacji ryzyka
  • Metody postępowania z ryzykiem – planowanie działań doskonalących ukierunkowanych na ograniczanie zagrożeń/wykorzystywanie szans przez firmę

9001

Pełnomocnik ds. ISO 9001

Zdobycie praktycznych umiejętności w zakresie projektowania i wdrażania procesów systemu zarządzania jakością oraz metod doskonalenia funkcjonowania organizacji. Zapewnienie praktycznych umiejętności w zakresie zarządzania systemem powiązanych procesów.
  • Omówienie siedmiu zasad zarządzania jakością
  • Przebieg audytu wewnętrznego na podstawie wymagań określonych w normie ISO 19011
  • Metody zarządzania systemem z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi jakościowych
  • Warsztaty poświęcone analizie kontekstu wewnętrznego i zewnętrznego organizacji, ocenie ryzyka ustalonych celów jakości, planowaniu i prowadzeniu audytu wewnętrznego oraz prowadzeniu analiz przyczynowo – skutkowych
  • Zaprojektowanie Polityki i celów jakości w oparciu o analizę SWOT, przeprowadzenie analizy ryzyka oraz opracowanie systemu monitorowania i pomiaru systemu zarządzania jakością.

9001

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z: zasadami prowadzenia audytów wewnętrznych, dokumentowaniem przeprowadzonych audytów, inicjowaniem działań korygujących.

  • Przypomnienie uczestnikom szkolenia wymagań normy ISO 9001: 2015.
  • Definicje audytu.
  • Cele audytu.
  • Pojęcia związane z audytem.
  • Rodzaje audytów.
  • Cechy, którymi powinien charakteryzować się audytor.
  • Planowanie audytów wewnętrznych.
  • Omówienie sposobów realizacji audytów wewnętrznych:
  • inicjowanie audytów,
  • przeprowadzenie przeglądu dokumentów,
  • prowadzenie działań audytowych
  • przygotowanie dokumentacji audytowej,
  • przeprowadzenie działań poaudytowych.

9001

Szkolenie przeznaczone jest przede wszystkim dla kierownictwa wyższego i średniego szczebla oraz osób odpowiedzialnych za wdrożenie i certyfikowanie systemu zarządzania jakością wg ISO 9001. Jest ono również kluczowym szkoleniem dla osób planujących rozpocząć karierę audytora wiodącego w jednostce certyfikującej.

  • Audyty pierwszej, drugiej i trzeciej strony – wyjaśnienie, różnice, podobieństwa.
  • Cele, zakres, kryteria i zasoby audytu (wg PN-EN ISO 19011:2018).
  • Role i odpowiedzialności w procesie audytu; poufność (wg PN-EN ISO 19011:2018 i PN-EN ISO/IEC 17021-1:2015).
  • Przebieg i dokumentowanie audytu (wg ISO PN-EN 19011:2018 i PN- EN ISO/IEC 17021-1:2015).
  • Systemy zarządzania jakością zgodnie z wymaganiami ISO 9001:2015: cele SZJ i ich wykorzystanie dla biznesu, terminologia wg PN-EN ISO 9000:2015, pętla PDCA (Plan-Do-Check-ACT), podejście procesowe, kontekst SZJ, dokumentacja SZJ.
  • Praktyki audytowe: rola audytora, przegląd dokumentacji, planowanie audytu, dokumenty robocze, spotkanie otwierające, etap zbierania dowodów audytowych, audytowanie najwyższego kierownictwa i kontekstu organizacji, gromadzenie dowodów audytowych, audytowanie procesów, ocena spostrzeżeń audytowych, Confidentia l niezgodności, spotkanie zamykające, raport z audytu i działania poaudytowe. – praca warsztatowa.
  • Certyfikacja i akredytacja (wybrane wymagania PN-EN ISO/IEC 17021-1:2015) – rozróżnienie pojęć, zasady.
  • Zachowanie audytora: postawa, mowa ciała, zachowania werbalne, postępowanie w sytuacjach konfliktowych.
  • Prowadzenie rozmów podczas audytu: pytania audytowe i techniki prowadzenia rozmów, podstawy psychologii audytu.
  • Egzamin